صفحه نخست / اخبار / رادیاتور اسکانیا | Scania Radiator
تصاویر
  • زمان مطالعه 3 دقیقه
  • 472 نمایش

رادیاتور اسکانیا | Scania Radiator

رادیاتور اسکانیا یکی از اجزای حیاتی کامیون و کشنده‌های اسکانیا است که نقشی اساسی در خنک نگه داشتن موتور و حفظ عملکرد بهینه موتور ایفا می‌کند. در کشنده‌های اسکانیا موتوری قدرتمند نهفته است که برای تداوم حرکت بی‌وقفه خود و بارهای سنگینی که به دوش می‌کشد به خنک کنندگی مطمئن نیاز دارد. کمپانی اسکانیا به برخورداری از رادیاتورهای قدرتمند و بادوام شهرت دارد که بین قطعات پرفروش اسکانیا نقشی مهم در افزایش طول عمر موتور دارند. در این مطلب به معرفی رادیاتور اسکانیا، از اجزای تشکیل دهنده تا عملکرد دقیق آن و نکات نگهداری اصولی از این قطعه خواهیم پرداخت.

Scania radiator repair

اجزا و عملکرد رادیاتور اسکانیا

رادیاتور اسکانیا از اجزایی همچون هسته، لوله‌های عمودی، پره‌های خنک کننده، فن، مخزن سرریز و ترموستات تشکیل شده است. هسته این قطعه از جنس آلومینیومی بوده و وظیفه خنک کردن مایع خنک کننده را بر عهده دارد و لوله‌های عمودی بخشی است که مایع خنک کننده از طریق این لوله‌ها در رادیاتور جریان پیدا می‌کند. پره‌های خنک کننده به افزایش سطح تماس مایع خنک کننده با هوا کمک کرده و فرآیند خنک کنندگی را تسریع می‌بخشد. فن رادیاتور هوای خنک را به سمت رادیاتور هدایت کرده و به خنک شدن سریع‌تر مایع خنک کننده کمک می‌کند. همچنین مخزن سرریز مایع خنک کننده اضافی را هنگام انبساط آن در اثر گرما ذخیره کرده و ترموستات با تنظیم جریان مایع خنک کننده دمای موتور را کنترل می‌کند.

Scania radiator

نحوه عملکرد رادیاتور اسکانیا به گونه‌ای است که به دلیل گرمای زیادی که موتور حین کار ایجاد می‌کند مایع خنک کننده در داخل موتور گردش ایجاد کرده و گرمای آن را جذب می‌کند. سپس مایع خنک کننده گرم از طریق لوله‌ها به سمت رادیاتور هدایت شده و پره‌های خنک کننده رادیاتور گرمای مایع را به هوای اطراف منتقل می‌کنند. همچنین فن رادیاتور، هوای خنک را به سمت رادیاتور هدایت کرده و به این ترتیب فرآیند خنک کنندگی را تسریع می‌بخشد. در آخر مایع خنک کننده خنک شده، از طریق لوله‌ها به سمت موتور باز می‌گردد و چرخه تکرار می‌شود.

مزایای رادیاتور اسکانیا + نکاتی در مورد نگهداری

رادیاتورهای اسکانیا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که موتور را در سخت‌ترین شرایط خنک نگه داشته و از آن محافظت کنند؛ همچنین این قطعه از اسکانیا از مواد با کیفیت بالا ساخته شده‌ و از مقاومت زیادی در برابر خوردگی و فرسایش برخوردار است. این قطعه در شرایط مختلف آب و هوایی به طور قابل اعتمادی عمل کرده و از همه مهم‌تر به گونه‌ای طراحی شده‌ که به راحتی قابل تعویض و نگهداری هستند. در ادامه همراه باشید تا با نکاتی اساسی و مهم در رابطه با نگهداری رادیاتورهای اسکانیا آشنا شوید.

Scania truck radiator

همانطور که می‌دانید طول عمر و عملکرد هر قطعه رابطه مستقیم با نحوه نگهداری آن دارد و نکات لازم در این مورد را هر راننده علی‌الخصوص رانندگان ماشین سنگین لازم است بدانند. در رابطه با نگهداری درست رادیاتورهای اسکانیا لازم است که سطح مایع خنک کننده را به طور مرتب راننده بررسی کند. همچنین از مخلوط مایع خنک کننده و آب مناسب استفاده کند و رادیاتور را به طور مرتب از نظر نشتی و گرفتگی مورد بررسی قرار دهد. علاوه بر این، نیاز است که راننده پره‌های خنک کننده را تمیز نگه داشته و در صورت مشاهده هرگونه مشکل به نمایندگی‌های مجاز اسکانیا در سراسر کشور مراجعه کند.

کلام آخر

همانطور که قلب انسان برای تداوم به حیات به مراقبت و توجه نیاز دارد، رادیاتور اسکانیا نیز برای حفظ عملکرد بهینه و طول عمر طولانی به نگهداری و سرویس دوره‌ای احتیاج دارد. با انجام نکاتی که در این مطلب ارائه شد و مراجعه به نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران در صورت مواجه با هرگونه مشکل، رانندگان اسکانیا می‌توانند از سلامت این قطعه اطمینان حاصل کرده و شاهد قدرت و کارایی بی‌وقفه ماشین‌های سنگین خود باشند. همچنین شما می‌توانید جهت هرگونه اطلاعات در مورد این قطعه و سرویس‌های دوره‌ای با کارشناسان تیتان دیزل در ارتباط باشید یا به صورت حضوری به نمایندگی‌های مجاز تیتان دیزل در سراسر کشور مراجعه کنید.

تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران